Rólam

Málnási-Szász Myrtill vagyok. Három lány- és egy fiúgyermek édesanyja, háromszoros nagymama. – Átéltem, milyen gyermekeket felnevelni, kamaszokat terelgetni, elengedni, unokákban gyönyörködni.
Kolozsváron születtem. 12 éves voltam, amikor áttelepültünk Magyarországra. – Átéltem, milyen nehéz újra gyökeret ereszteni.
A Debreceni Református Kollégium Gimnáziumába jártam középiskolába. – Átéltem, milyen rátalálni Istenre.
A Református Teológiai Akadémián folytattam tanulmányaimat, de mivel Istenképem folyton változott, rájöttem, nem tudnám hitelesen képviselni a református dogmatikát, ezért megszakítottam tanulmányaimat. – Átéltem, milyen nehéz döntést hozni.
Férjhez mentem egy lelkészhez. Lelkészfeleségként mindent beleadtam férjem munkájának támogatásába. Gyülekezeti termet, parókiát, iskolát, óvodát építettünk, indítottunk újra. Hitoktattam óvodában, iskolában, angolt tanítottam a parókián, színjátszókör, énekkar, holland ruhák árusítása párhuzamosan történt a négy gyermekem születésével. – Átéltem, milyen háttérben maradva szolgálni Istent.
Éltem egy évet Edinburgh-ban, ahova 3 hónapos kislányunkkal és egy Trabanttal mentünk ki 1989-ben. – Átéltem, milyen kockázatot vállalni.
Lelkészfeleségként sokat beszélgettem különböző emberekkel. – Átéltem, milyen nehéz megnyílni, és átérzem, milyen értékes, ha megtörténik.
32-38 éves koromig nappali tagozaton végeztem el az egyetemet. 10-15 évvel fiatalabbakkal egy évfolyamon. Háromszoros köztársasági ösztöndíjjal. – Átéltem, milyen perfekcionistának lenni.
17 év után elváltam. 40 évesen döbbentem rá, hogy nem éltem meg női szerepemet. – Átéltem, milyen traumákat rejt egy válás.
19 éve élek boldogan második férjemmel. – Átéltem, milyen újrakezdeni.
Magyar és kommunikáció szakos tanárként dolgoztam. – Átéltem, milyen támogatni a kibontakozást.
Vágy támadt bennem újra a tanulásra, ezért szakvizsgáztam, majd tanfelügyeleti és minősítő szakértők munkáját elemző-fejlesztő diplomát szereztem. – Átéltem, hogy lehet élmény a tanulás.
Az utóbbi hét évben egy középiskola intézményvezetőjeként szolgáltam a magyar oktatás ügyét, illetve szakértő voltam az Oktatási Hivatalban és a szakképzésben, a szegedi egyetemen oktattam szakértői munka módszertanát egy posztgraduális képzésen. – Átéltem milyen keményen dolgozni és kiégni.
56 évesen döntöttem úgy, hogy ha lejár igazgatói megbízásom, akkor valami egészen újba kezdek. Vezetői munkámra reflektálva arra döbbentem rá, hogy mások támogatását szerettem benne, és ez volt az erősségem is. Ezért kezdtem el a METU három féléves posztgraduális business és teamcoach képzését. – Átéltem, hogy lehet személyiséget gyökeresen megváltoztató a tanulás.
Tanulmányaim befejeztével coachként lettem vállalkozó, ám valami még hiányzott ahhoz, hogy belevágjak új életembe. Figyeltem a jeleket, és jöttek. 2022-ben megjártam az El Caminot; 2023-ban a Camino Hungarot, A Camino Benedictust és a Rota Vicentinát; 2024-ben a Camino del Nortet, illetve folyamatosan járom be a Kéktúrát. – Átéltem és folyamatosan átélem, milyen feszegetni a határaimat.
Immár a harmadik évadban várok szeretettel mindenkit az Énidő Stúdióba! Éljünk át együtt egy tanulási, kibontakozási folyamatot!
Tanulmányaim
Posztgraduális képzéseim
2021-2022
Budapesti Metropolitan Egyetem – business és teamcoach
2019-2020
Szegedi Tudományegyetem – tanfelügyelő és pedagógusminősítő szakértő, szakvizsgázott pedagógus
2011-2012
Budapesti Műszaki Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar – közoktatás vezető, szakvizsgázott pedagógus
2001-2002
Károli Gáspár Református Egyetem – kommunikáció specializáció, segítő-fejlesztő kommunikációs szakember
Alapdiplomám
1998-2003
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar – magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár
Útkeresések
1987-1989
Szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskola – magyar-román szak
1983-1985
Budapesti Református Teológiai Akadémia – minősítő vizsga